27/04/2015

Ana ikan bakar petai

Salam...

Orang kata ...kalo pergi ke Kuantan ..xpekena ikan bakar dekat tanjung Lumpur xsah..

Kata orang la...disebabkan kata orang la ..aku pergi riki tanjung Lumpur..cari ikan bakar..

Kalo korang menginap di hotel sekitar kuantan..nak pergi ke tanjung Lumpur xsusah ..ikut je signboard..itu yang aku buat follow je signboard.

Aku menginap di hotel mega view..satu malam dalam RM 125..kalo ambik bilik yang menghadap sungai dalam RM 160 untuk eksekutif room.

So..dekat tanjung Lumpur ada banyak kedai ikan bakar..seperti super top, mail ikan bakar, ikan bakar kg nelayan, awana ikan bakar dan Ana ikan bakar petai.

Ana ikan bakar petai menjadi lokasi aku diner..apa yang aku order untuk korang yang xtau nak order apa..boleh order sotong masak tepung, kerapu ikan bakar diselaputi petai, sayur hailam ikan masin, sup tulang dan sata. Semuanya untuk 3 orang makan..dengan nasi putih.

Damage dalam RM 105..ok la..bagi aku..makan pun puas hati.lupa air yang diorder nescafe ais, tea o ais dan Bali suam.Trademarksm kedai ni warna hijau.. 

Terdapat dua buah kedai ana ikan baka pergi kedai yang tepi pantai bukan kedai di tepi jalan besar..kedai tepi jalan orang xramai dan kurang meriah.

Wassalam.

0 comments:

Post a comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Peringatan

Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.
Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang-undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal dan sebarang kesalahan tatabahasa dan ejaan adalah disengajakan bagi menghasilkan karya yang santai serta mudah difahami.

Terima Kasih ..

Risi Yusoff